INTERVJUU ⟩ Mis huvitas Hollywoodi spetsialiste «Tõe ja õiguse» puhul kõige rohkem?

«Tõe ja õiguse» suvised filmivõtted Vastse-Roosas: Näitlejad Simeoni Sundja (Juss) ja Ester Kuntu (Mari) ning režissöör Tanel Toom

FOTO: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Eile selgusid tänavused Oscari-nominendid, mille rahvusvahelise parima filmi kategoorias Ameerika filmiakadeemia paraku «Tõe ja õiguse» kandidatuuri üles ei seadnud, ehkki režissöör Tanel Toom ja produtsent Ivo Felt kaugel Hollywoodis selleks endast parima andsid. Pettumuseks pole aga põhjust, sest film leidis palju head tagasisidet. Postimees tegi meestega intervjuu ning sai muuhulgas teada, mis kaugel maal spetsialistidele meie Tammsaare-ekraniseeringu puhul huvi pakkus.

«Mõni helirežissöör võib küsida, palju te näiteks ADRi (Additional Dialog Recording, filmidialoogi ülesalvestamine järeltöötluses, et tekst oleks selgem – toim) kasutasite. Et heli oli päris hästi miksitud, kas selles stseenis tegite seda või seda… peened tehnilised küsimused. Küsimused võivad nii spetsiifiliseks minna, et uuritakse, millist optikat kasutasime. Aga põhiliselt uuritakse, kaua filmimine aega võttis ja kaua ma stsenaariumit kirjutasin,» vahendas Toom.

Oscari-kampaania kogemustega produtsent Felt on sama meelt: «Filmiakadeemia liikmed oskavad hinnata filmitegemise nüansse. Nad oskavad näha tugeva loo ja hea režissuuri kõrval ka häid näitlejatöid, head operaatoritööd, Rein Kotov on palju kiita saanud. Esile on toodud muusikat ja filmi heli (helilooja Mihkel Zilmer – H. A.), montaaži, kunstniku tööd, grimmi, kostüüme. Kui mõnel pool antakse lihtsalt hinnanguid, kas film on hea või halb, siis seal on inimesed, kes on eluaeg filmide sees olnud, nad analüüsivad neid ning oskavad leida tehnilisemaid nüansse. Tanel on palju pai saanud.»

Loe tervet artiklit Postimehest.

Tagasi üles