Kuidas see küll Oscari võitis?! Vaata väga halvasti monteeritud stseeni «Bohemian Rhapsodyst», mida netis pilgatakse
Monteerija: tahaksin seda vaadates endale koti pähe tõmmata!

Rami Malek Freddie Mercuryna filmis «Bohemian Rhapsody»

FOTO: Kaader videost

Neli Oscarit, sealhulgas parima montaaži kuldmehikese võitnud Freddie Mercury eluloofilm «Bohemian Rhapsody» on sattunud netis tule alla pärast seda, kui üks asjatundlik juutuuber võttis analüüsida paljukiidetud linateose üht stseeni, mis näib olevat kui suvaliselt kokku visatud.

Videoessee autor Thomas Flight selgitab detailselt, milliste hea montaaži põhimõtete vastu eksib stseen, kus Queen esmakordselt välikohvikus tulevase mänedžeriga kohtub, tehes asja selgeks ka täiesti asjakaugele inimesele. Tõepoolest – steen on täis hüplikke kaadreid ja ebasuguvaid üleminekuid, mis tekitavad vaatajas segadust nii tähelepanu suunamise kui ka ruumitaju mõttes. Ka teeb video autor stseenist n-ö puhta lõike, mis saab palju parem kui originaal. «Parim montaaž on selline, mida märgatagi pole. Sageli aga saavad parima montaaži auhinnad paradoksaalselt just need filmid, kus montaaž ühel või teisel põhjusel silma paistab,» selgitas video autor ning märkis, et «Bohemian Rhapsody» oleks pidanud saama auhinna «most», mitte «best» montaaži eest (enim, mitte parim).

Vaata stseeni analüüsi alates 3:36:

Video ilmnemise järel küsis The Washington Post kommentaari filmi eest kuldmehikese koju viinud John Ottmanilt, kes nentis, et kohvikustseen tõesti kehvasti välja kukkus.

«Oh, mu jumal! Ma ei teadnud, et selline video on tehtud, aga ma saan aru, miks see tehtud on,» tõdes Ottmann, kes on ligi 30 aastat tegutsenud tandemis Bryan Singeriga – «Bohemian Rhapsody» režissööriga, kes vallandati kolm nädalat enne filmi võtete lõppu. Meisterlik monteerija on kahtlemata oma ala tippklass, ent nagu ikka, siis juhtub elus ootamatusi – nii olevat antud stseeni tuunimiseks jäänud väga vähe aega ja tähelepanu, mistõttu see ka nigelavõitu sai. Nimelt oli filmimise üle võtnud teine lavastaja, Dexter Fletcher, kelle käe all filmiti pubistseen ja paari laulu sünnilugu, ning nõnda jäi antud stseen pingete ja olulisemate kohtade varju ehk siis tehti lõdva randmega. 

«Iga kord, kui seda stseeni näen, tahan endale koti pähe tõmmata. See pole üldse minu esteetika. Kui filmist peaks mingil põhjusel tehtama laiendatud versioon, siis monteerin selle kindlasti ümber,» sõnas Ottmann.

John Ottman parima montaaži Oscariga 

FOTO: RE/Westcom / Starmax/PA Images / Scanpix

Tagasi üles